Businesscase-
ontwikkeling
Businesscase-
ontwikkeling
Het ontwikkelen van een businesscase is het ontwikkelen van draagvlak voor een investeringsbesluit. Dat draagvlak heb je niet alleen nodig bij de start van een project of veranderprogramma. Ook daarna zul je nog veel besluiten moeten nemen. Een goede businesscase biedt daarbij een heldere basis voor alle besluitvorming. Een businesscase komt pas echt tot leven als je hem sámen hebt gecreëerd en ook in één zin kunt samenvatten. Zodat iedereen hem begrijpt. En er energie van krijgt.
Met name door de businesscase workshop is het de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam gelukt om met een ongekende snelheid alle bestuurlijke hobbels te nemen voor het realiseren van een gezamenlijke digitale toetszaal. Door in een vroeg stadium alle partijen tot elkaar te brengen hebben we een enorme winst behaald.
Sharon Klinkenberg, voorzitter Focusgroep Digitaal Toetsen Universiteit van Amsterdam
Michiels boodschap sprak de deelnemers - young professionals van een grote diversiteit aan afdelingen - erg aan. Door de praktische handvatten konden zij hun eigen goede ideeën omzetten in echte business cases voor het bedrijf.
Lisa van Casteren, commissielid Young Vanderlande, Vanderlande Industries
Wat is een businesscase
Basis voor communicatie
Meer dan kosten-baten